fastfashion

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av fastfashion - 13 mars 2011 21:27

       

         498 kr                                        299 kr         

       

       498 kr                                                298 kr

   

               298 kr                                      198 kr

   

                 79 kr                                   129 kr

 

                  79 kr                     have2have.se 

Av fastfashion - 13 mars 2011 20:50


Anouck Lepere foto Harold Cunningham



Av fastfashion - 13 mars 2011 20:46



The Veronicas foto Bennett Raglin


Av fastfashion - 13 mars 2011 17:07

När jag var i Köpenhamn kollade jag in D&G:s vårkläder. Det var fina blommönstrade kläder och en del vitt. På H&M hittar man liknande blommönstrade kläder.

Foton Yannis Vlamos  GoRunway.com  D&G Spring 2011

       

      H&M

Av fastfashion - 13 mars 2011 16:31

På shoppingcentret Familia, vid Hyllinge i skåne, kan man få wienerbröd och kaffe el saft för 5 kr! Det är inte något tillfälligt erbjudande.

Av fastfashion - 13 mars 2011 15:26


Katy Perry foto Chris Pizzello AP

Gwen Stefan foto Ahmad Elatab-SaleemElatab Splash News

Rihanna foto Kevin Mazur Wireimage.com

Fergie foto Chris Pizzello AP

Av fastfashion - 13 mars 2011 14:51

Idag shoppade jag loss igen. Det är lite galet. Först hittade jag trosor för 10 kr och en vit blus för 15 kr på Citygross. Lika bra att passa på och skaffa baskläder när det är så billigt. Sen köpte jag ett fint armband på Ur & Penn för 149 kr. Det är av olikfärgade stenar och silverrosor. Sen hittade jag ett par turkosa loafers på H&M som jag velat ha länge, på rea, 100 kr. Happy shopping!


 

            Montini hos Ur & Penn

Av fastfashion - 13 mars 2011 14:42

Det är alltid supertrevligt att åka till Köpenhamn. Jag var på två köpcentrum och inne i city. Först var jag på Fields. Ett stort köpcentrum med flest antal affärer i Norden. Fields ligger i utkanten av Köpenham. Det går att åka metron till Fields. De har flera märken som är svåra att få tag på i Sverige. Jag hittade mycket som jag ville ha men man kan ju inte lägga ut hur mycket pengar som helst. Jag valde de här skorna från märket Blend. De kostade 400 dkk.


Blend

Skorna finns hos catwalkdeluxe.com


Sen shoppade jag loss inne på Systrarna Grene. Det är en gammal kedja som funnits väldigt länge. De säljer heminredning, pyssel, leksaker, badgrejor, godis och kryddor. Deras grillkrydda är suveränt god. Allt är väldigt billigt. Systrarna Grene finns inne i Köpenhamn på ströget-gågatan och i Malmö på Södra Förstadsgatan. Jag köpte massor på systrarna grene. En gul scarf, små cupcake-formade askar, två sminkväskor med fjärilar på, sidenband, en hjärtformad slev, suddigum, en leksak, kryddor och servetter. Det gick på 150 dkk. Superbilligt.

Kläder är inte direkt billigt i Danmark. Men när det är rea är det däremot bättre sänkningar än i Sverige. Så håll utkik efter Tilbud eller Utsalg som det heter på danska.

Sen var jag inne i city och gick på gågatan-ströget. Här finns alla affärer, från LV och Gucci till mera billiga. Var inne på Accessorize. De har stort utbud i Köpenhamn och har mycket blommönstrat och fjärilar. Köpte ett par solbrillor.


När man är i Danmark ska man äta wienerbröd. De är jättegoda. Se upp när du dricker läsk, det är konstigt nog dyrt i Danmark. Det är gott att äta fiskfile eller räkor. De har superfina inhemska räkor. Det finns inte att få tag på i Sverige. Se upp om du beställer biff. Ibland får man en pannbiff i Danmark istället! Sen är det bra att veta att lunch heter frukost på danska! Ett frukosttilbud är alltså ett luncherbjudande.


Det finna flera vintageaffärer i Köpenhamn. Jag är ingen expert på dem men det finns mycket info på nätet.


Sen var jag på Illum. Det är danskarnas motsvarighet till NK. Det ligger också på ströget. Det är en anrik galleria. De fyllde 120 år och man fick choklad i entrén. Det är vackert och trevligt inne på Illum. Illum.dk


Jag var också på Magasin du Nord - i folkmun Magasin. Det är också en gammal, stor galleria. Den ligger vid Kongens Nytorv, nära ströget. De har märken som Mulberry och See by chloé. De har även billigare saker. magasin.dk


Du ska inte gå mot röd gubbe i Danmark. Man kan få böta då!


Sen var jag på Fisketorvet som ligger i utkanten av staden. Det är en galleria med många affärer. Bl a finns Mango här. Många affärer har rea och det är bra shopping här också. Här åt jag buffe på en Italienk resturang. Det var både billigt och gott.


Danska språket är svårt att förstå för en vanlig svensk. Jag klarar mig bra för jag har bott i Danmark. Men många expediter i Köpenhamn är från Sverige. Om du träffar en dansk expedit som du inte kan kommunicera med så prata bara engelska. Det tar lång tid att lära sig danska, särskilt siffrorna, fastän danskan i grund och botten är väldigt lik svenskan. Danskarna har lika underliga räkneord som franskan, om nån nu har läst det. Totalt ologiskt med andra ord.


Kom ihåg att danska affärer stänger tidigt på lördag och är inte öppna på söndag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Länkar & Reklam

Fallande objekt


Skapa flashcards